donderdag 25 november 2021

Toilettafel in de slaapkamer.

 Eindelijk heb ik weer iets afgemaakt voor het Franse huis!

Dit jaar was ons gezamenlijke werkstuk tijdens het poppenhuisweekend de toilettafel. We werkten alle vier met verschillend hout: balsa, linde, berkentriplex.

Ik heb lindehout gebruikt, dit is vrij makkelijk te snijden en deukt minder snel in dan balsahout, en als je het schildert met dunne verf blijf je de nerven zien. Eerst was ik van plan om de randjes op te schuren voor een oud effect, maar uiteindelijk heb ik "slordig" geschilderd en met mijn vinger er over heen gewreven. Zo krijg je ook een shabby effect. 


Met de spulletjes die Thea voor ons gemaakt heeft, is het tafeltje al gelijk een stuk verder af.




Natuurlijk even het tafeltje al in de slaapkamer gezet; ik moet nodig de wanden gaan maken, dit is echt een kaal gezicht! Misschien een goed voornemen voor volgend jaar?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten