donderdag 15 januari 2015

Wat versieringen en stoeltje bekleed en een koelkast gemaakt

Deze week heb ik een weekje vakantie, dus lekker veel meer tijd om met de hobby bezig te zijn, heerlijk hoor!

Zodoende heb ik het Louvre "deurtje" verder af kunnen maken, daar was ik vorige week al mee begonnen, een foto van de Mona Lisa ingelijst, en twee kaarsenstandaards met kaarsen gemaakt.
Dit zijn dingen die vrij snel gingen, en ook nog leuk om te doen!

Afgelopen weekend ook een poging ondernomen om een printje op stof te printen.
Maar dit klinkt altijd gemakkelijker dan het is, want dan loopt de printer weer vast, (man aan het mopperen, want ik wacht met dit soort dingen altijd tot hij vrij is en hij mij kan helpen).
Maar uiteindelijk is het gelukt.
Het is alleen lastig om een foto te maken waarop het motiefje duidelijk te zien is, omdat het een erg licht printje is.











Op de laatste twee beurzen waar ik geweest ben, heb ik lopen zoeken naar een koelkast, maar ze zijn bijna niet te vinden, en die ik zag was te groot (maatje Lundby).
Ook op MP kan ik geen geschikte vinden, dus ja, dan maar zelf maken.....
Twee keer opnieuw begonnen, lastig hoor, toen nog de juiste verf zoeken.
Ik heb van mijn schoonvader een heel blik met oude metallicverf, maar die is wel dik en stroperig geworden door de jaren heen. Dat verft dus niet zo lekker. Klein beetje tinner erbij, is wel iets beter uit te smeren, maar nog niet echt veel beter.
Maar wie weet: als ik nog eens een mooie koelkast tegenkom, vervang ik deze!


 Nu ga ik etenswaren zoals koffie, thee ed op de planken neerzetten, dus dat wordt lekker doosjes knippen en vouwen.
Naast de koelkast komt het kooktoestel met oven. Daar wil ik volgende week aan beginnen.


  


1 opmerking:

  1. Door de drukte met het geven de workshop je blog helemaal niet langs zien komen.
    Hard gewerkt hoor en leuke dingen gemaakt. En die koelkast vind ik zo gek nog niet hoor.
    En misschien toch gewoon nieuwe verf kopen. In kosten niet duur als je steeds een busje vervangt op het moment dat je het nodig zou moeten hebben? Dit kan er echt al jaren staan toch?

    Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen